ایزوگام چيست

ايزوگام پديده اي است صنعتي و متكي به علم و تجربه و تكنولوژي در جهت ايمن سازي هرساخت و سازه اي دربرابر رطوبت حاصل از بارش برف وباران

ايزوگام كه با تنوع خود همواره بهره مند از كارائيهاي متفاوت ميباشد با گذر از آزمون هاي مختلف درآزمايشگاه هاي كارخانجات توليدي ضريب مقاومت آن افزايش يافته و آسودگي خاطر مصرف كنندگان را ارتقاء ميبخشد.

عایق های رطوبتی ایزوگام سادات آمیزه ای از قیرهای اصلاح شده و پلیمرها می باشد.

محصولات ایزوگام سادات  از پلیمرهای ترموپلاست از قبیل پلی پروپیلین و قیرهای پالایشی و الیاف های تقویت کننده حاصل شده است. تولیدات ایزوگام سادات با انعطاف پذیری مناسب قابلیت ضد آب بودن را به خوبی نمایان می سازد. ترکیب بیتومینی کاملاً اصلاح شده ایزوگام سادات  در برابر فرسودگی حرارت، برودت، دارای مقاومت بسیار بالایی است.

تعریف:
عایق های پیش ساخته ایزوگام سادات از دو لایه تقویت کننده شامل تیشوی نبافته با نخ شیشه و پلی استر (نوع سوزنی) حاصل شده است.

عایق های رطوبتی ایزوگام سادات ضمن مقرون به صرفه بودن از کارایی لازم برخوردار است. بنابراین جابجایی های متعادل ساختمان و نوسانات متعارف سطح را تحمل می نماید.

مصارف:
عایق های رطوبتی ایزوگام سادات جهت نصب بر روی پشت بام های شیب دار و مسطح تونل ها، سدها، پی ساختمان ها، استخرها، تراس ها، کانال های آب رسانی و تاسیساتی، حوضچه های صنعتی پارک ها، انبارها و… استفاده می گردد.

پایانه ها:

به منظور نگهداری صحیح، بعد از تولید سطح روئین عایق های ایزوگام سادات با پودرهای معدنی و سطح زیرین آن با فیلم پوشانده می شود. عایق های ایزوگام سادات در انواع (با روکش و بدون روکش آلومینیمی) تولید می گردد.
عایق ایزوگام سادات با افزوده شدن یک لایه فویل آلمینیوم به صورت پیش فشرده موجب افزایش مقاومت حرارتی شده از تابش مستقیم آفتاب بر روی عایق جلوگیری کرده و باعث دوام عایق خواهد بود.

این نوع عایق با سطح صیقلی و زیبای خود عالی ترین نوع عایق بخصوص جهت سطوح شیب دار می باشد.

خواص ویژه:

پیوند پذیری عالی و درزبندی یکنواختی را ایجاد می کند، در برابر پانچ استاتیکی و ضربات وارده مقاوم است، در مقابل پارگی و فشار هیدرواستاتیکی مقاومت دارد، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.

نصب:
عایق های ایزوگام سادات با استفاده از مشعل که از گاز مایع تغذیه می شود، نصب می گردد به این ترتیب که کل سطح زیرین عایق توسط مشعل حرارت داده می شود و علاوه بر چسبانیدن کل عایق به سطح مورد نظر قسمت های هم پوشانی نیز چسبانده می شود. سطح زیرین عایق باید تا حدی حرارت داده شود که شیره عایق فقط به صورت ظاهری ذوب شود. ذوب کردن بیش از حد ممکن است به لایه های تقویت کننده آسیب برساند. هم پوشانی ها باید مجدداً از بالا گرم و با ماله جوشکاری شوند تا از یکسانی درزها اطمینان حاصل گردد.